niedziela, 13 stycznia 2013

Siatka na siano

Potrzebne rzeczy:
> Metalowe kółko (można kupić w sklepie budowlanym, lub jeśli ma się drut zrobić je z drutu)
> 8 - 15 odcinków sznurka po 7 m każdy (im więcej odcinków tym gęstsza i większa siatka.


Wykonanie:

1. Każdy odcinek sznurka dowiąż do kółka w ten sposób:



2. Pary sznurków będące obok siebie zacznij wiązać węzłami:




3. Odcinki za węzłami również łączymy...


4. Po wytkaniu całej siatki zakończ ją zawiązując pętelki i przeplatając przez nie 2 metrowy odcinek linki na którym również trzeba wykonać supeł. Musi być on być takim miejscu, że po rozciągnięciu siatki (tak aby móc swobodnie nałożyć do niej siana) zablokuje pętelki przed dalszym rozciąganiem.




Najlepiej żeby odcinków było więcej niż 5 (czyli tak jak na rysunku). Im więcej, tym lepsza i gęstsza wychodzi siatka. Siatki na zdjęciach splecione są z 8 odcinków.

Moje zdjęcia:






Gotowe siatki:


30 komentarzy:

  1. Naprawdę świetny blog! Bardzo mi się podobają twoje wpisy. Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! już połowe z tych rzeczy zrobiłam :)

      Usuń
  2. Po prostu zajebisty! Nie znalazłam nigdzie lepszego <3 Dziękuję :) Dzięki Tobie zaoszczędziłam dużo pieniędzy, które przeznaczyłam na spaloną stajnię :) Dzięki Twoim radą, jak zrobić wiele rzeczy własnoręcznie mój kucycho ma wiele nowych fantastycznych rzeczy :)Owijki i czaprak bardzo się przydały :) Jeszcze raz dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny poradnik,
    mam pytanie jakiej średnicy linki używasz ? może być 4mm? i ile metrów potrzeba na zrobienie siatki na 1 kostkę siana o małych oczkach 3,5x3,5 cm , jakiej długości i ile ma być tych odcinków ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile linki mam uciąć na balot siana o wymiarach 120cm x120cmx4cm?

      Usuń
    2. I ile ma być tych odcinków?

      Usuń
  4. Linka 4mm jest ok, ja używam różnych. Często robię również z białych linek po kostkach słomy czy siana. Trudno mi powiedzieć - moje siatki wychodziły na ok. 1,5 kostki a robiłam z 8 i 10 odcinków po 7m ( można też 6,5 bo i tak zostaje dużo zapasu ) ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś genialna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki jest koszt tej siatki? bo nie wiem czy lepiej zrobić czy kupić w sklepie...A poza tym świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  7. jak myslisz z ilu sznurków jest zrobiona ta siatka https://www.google.pl/search?q=siatka+na+siano&espvd=210&es_sm=122&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=8HtIUoaMAZLb4QSU4ICACA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=R2xaav3W_dIcAM%3A%3Bzhh1yiL2Y1z7eM%3Bhttp%253A%252F%252Fkonie.sklep.pl%252Fmedia%252Fcatalog%252Fproduct%252Fcache%252F1%252Fimage%252Ff1079bea52f5a372cbd1862ec52d9fcb%252Fs%252Fi%252Fsiatka_na_siano_busse_professional.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fkonie.sklep.pl%252Fsiatka-na-siano-busse-professional-z-malymi-oczkami.html%3B398%3B600 ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam kilka siatek na zbyciu. Były użyte kilka razy. Są niezniszczone. Siatki wykonałem samodzielnie z mocnego sznurka. Przy lince zaciągającej są metalowe kółka, co ułatwia otwieranie i zamykanie siatki oraz wydłuża jej żywotność. Nie polecam siatek ze sznurka od kostek do siana/słomy. Taki sznurek szybko się przeciera i koń może przypadkiem połknąć jego fragment.

    Posiadam następujące siatki:
    1. Duże lub średnie oka - pusta ma długość ok. 160-170 cm. Bez problemu można zapakować całą kostkę siana (8-10 kg).
    2. Drobne oka - siatka pusta ma długość ok. 80 cm. Zmieści ok 4 kg siana.

    Cena za jaką mogę je sprzedać to:
    - 12 zł - siatka z dużymi lub średnimi oczkami
    - 25 zł - siatka z drobnymi oczkami.

    W razie zainteresowania, proszę pisać na adres interialista@gmail.com.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteś genialna!!! Dzięki twoim pomysłom zaoszczędziłam dużo pieniędzy. Dobre są też siatki z białego sznurka do kostek siana czy słomy. Ja też zrobiłam jedną z włóczki i mam ją już pół roku. Mój kucyk ma dużo nowych rzeczy:-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super blog wykorzystam twoje pomysły dla konisia

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie w sklepie takie sznurki średniej grubości są po 1,50zł za metr :\
    Gdybym miała 10 linek po 6 metrów to wyszłoby mi aż 90zł za wszystko bez linki ściągającej i metalowego kółka, więc mi się nie opłaca :'(
    Niestety nie ma gdzie kupić taniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysl. Ale mi wyszla jakas gigantyczna.

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie to robię:) mam nadzieję że wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tauriel- na allegro masz 100 metrów za 15 zł;)

    OdpowiedzUsuń
  15. masz naprawde świetne pomysły !!!
    ale brakuje mi na tej stroni jakiś zdięć lub filmików z jazdy konnej i więcej pomysłów na różne żeczy

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pomysły
    Mam takie pyt dotyczące długości każdego odcinka linki
    Czy każdy odcinek ma mieć 7 m czy chodzi o to że cała linka która zostanie pocięta na te kawałki ma mieć 7 m
    Zależy mi na odp Więc proszę odpowiedz :*
    Z góry dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz, co dziewczyna WYRAŹNIE napisała na samym początku: "8 - 15 odcinków sznurka po 7 m każdy (im więcej odcinków tym gęstsza i większa siatka."
      Po 7 metrów KAŻDY. Każdy odcinek ma mieć 7 metrów, a odcinków może być 5, 7, 10, 15, im więcej, tym bardziej gęsta siatka.

      Masz wyobraźnię? Jeśli linkę o długości 7 metrów potniesz na np. 7 kawałków, to masz 7 kawałków po metrze, tak? Każdy złożysz na pół, żeby przewlec przez kółko, tak jak jest na rysunku, to co Ci zostanie? Zwisające z kółka półmetrowe odcinki, które po powiązaniu w supły dadzą Ci siatkę nie na siano, a na szynkę. Małą szynkę :D

      Usuń
    2. LoL ha ha ale tam nie ma napisane żeby ciąć rzeczoną linkę na kawałki XD tylko żeby ją wyplatać, tę siedmio metrową... I przyciąć jedną, osobną- na koniec, do ściągnięcia siatki :P chyba ze faktycznie, mamy wedzarnię i trzeba w tę siatkę upchnąć małą szynkę :) ha ha nie wyrabiam ze śmiechu, Sorki :D bez urazy :) pozdrock XD

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. A jak się robi tę końcowe petelki?

    OdpowiedzUsuń
  19. 49 year old Sales Representative Estele Longmuir, hailing from Victoria enjoys watching movies like Funny Bones and Water sports. Took a trip to Historic Fortified Town of Campeche and drives a Ferrari 275 GTB/4 ART Spyder Alloy. zobacz strone

    OdpowiedzUsuń
  20. A masz może jakiś przepis na lizawke

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie jakiej długości uciąć sznurek na balot siana , żeby wypleść siatkę o wymiarach 120cmx 120cm x 4cm oczka ma być okrągły?

    OdpowiedzUsuń
  22. czyli potrzeba ok. 50 m liny ?

    OdpowiedzUsuń
  23. proszę o szybką odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

Pisz śmiało!